DIY JULESTJERNER

Søstrene Greene har så mye fint julepyssel og en av favorittene mine er papirjulestjerner. De er litt vanskelige å forstå seg på første gangen, men man kan fort bli hekta på å lage dem. Heldigvis kommer det med en instruksjon på baksiden.



Tenkte jeg skulle legge ut bilde steg for steg hvordan det ser ut når man lager dem. På slutten kan det bli litt kinkig å dytte papirstrimlene inni lommene de skal skyves igjennom, men mitt triks er å bruke en stor synål (se andre bilde av nr 11.) for å åpne lommene litt. Når du har fått enden igjennom så fjerner man bare nålen før man strammer. Det er også viktig at endene er klippet smale nok.

Slik gikk jeg frem:
1.

1.

2.

3.

4.

5 og 6.

7.

8.

9.

10.
11.

11.
12.
12.

Det finnes mange steder du kan dekorere stjernene som vist nedenfor, men selv har jeg sydd tråd i dem og planen er å henge dem på juletreet når vi tar det inn i stua.








Kommentarer

Populære innlegg