STUE I FORANDRING

Høstens store prosjekt vil bli å pusse opp stua. Vi har tidligere malt taket hvitt og veggen bak sofaen i en bruntone, men ellers er alt som det var når vi flyttet inn for over 12 år siden. Veggene er tapetsert med glassfiberstrie og med digre klumper bak tapeten endel steder.  Fargen er perlegrå som i rett belysning virker rosa. Det er helt utrolig at jeg har holdt ut i 12 år, men nå er det slutt.

Holder på med planleggingen av hvordan vi ønsker å bruke stua, hvilke farger vi ønsker og hva slags møbler vi trenger. Mens jeg har ventet så har jeg solgt unna både spisestua og deler av tv seksjonen. Absolutt nødvendig da jeg virkelig har forandret smak de siste 5 årene. Mannen min var t.o.m klar for å bytte sofaen til noe mindre........yeahhh.



 Det var deilig med stor kosesofa mens barna var små, men vi er nå klar for en annen løsning. 


Trappeløpet er i lakkert furu og har vel sett bedre dager. Med tanke på at taket også var samme nyanse så skal det bli deilig å få gjort noe med den også.


 Tv seksjonen var praktisk når man hadde små barn og ville gjemme alle lekene i skapet om kvelden, men nå føltes den bare stor og klumpete der den stod.


Den massive oljet eikespisestua var av ypperste kvalitet, men vi var lei av den og ønsker en helt annen stil. Planen er egenprodusert spisebord med mer moderne stoler til. Kanskje ulike stoler funnet på finn.no.

Gleder meg til å vise frem stua i forandring......





Kommentarer

Populære innlegg