TAVLESKY DIY

Noen ganger klør det i fingrene etter et nytt prosjekt og da jeg fant dette tavlekontaktpapiret på TGR måtte jeg bare lage noe. Tavleskyen så sitt lys.


Du trenger:

2 stk utskjærte mdf skyer (mdfplate, stikksag og pussepapir)
 4 stk lister til bakside (utforing)
1 stk tavlekontaktpapir (TGR)
4 stk metallklyper
litt sort restemaling og malekost
Litt gulltråd (Søstrene Greene)
Masse HAMA perler og brett (strykejern)
Saks
Skalpell eller skarp stanleykniv
Stiftepistol
Nål
4 stk oppheng
2 stk spikre (til å henge bildene på veggen)
Litt ståltråd
Tec7(her brukt sort) for liming




Steg 1:
Først tegnet jeg opp skyene og sagde ut med stikksagen. Pusset så ned alle kanter for et mykere inntrykk. Det er jo tross alt en sky:) Så tok jeg en list og delte opp i passende stykker for at skyen skulle komme litt ut fra veggen og jeg kunne feste hengeanordningen.

Steg 2:
Tok så 2 stk bildeoppheng og festet  på den øverste listen. Jeg brukte Tec7 for å lime fast listene på baksiden ettersom platen var for tynn til å bruke spikre.


Steg 3:
Jeg tok noe svartmaling jeg hadde liggende og malte kantene på skyen svarte så de gikk i ett med tavlekontaktpapiret.


Steg 4:
Når malingen og Tec7en var tørket/herdet (ca. 24 timer), festet jeg tavlekontaktpapiret på forsiden av skyen og la det ned med forsiden ned på en skjæreplate jeg hadde liggende. Tok så skalpellet og skar bort overskytende kontaktpapir rundt skyen fra baksiden.

 Steg 5:
Tok Tec7 og festet klypene på forsiden av skyen. Husk at disse bør herdes i 24 timer før man tar dem i bruk.


Steg 6:
Regndråpene ble lagd av HAMA perler som vi perlet og strøk. Jeg lagde hull oppe og nede med en nål på hver dråpe for å kunne feste gulltråden. Stor dråpe er 1,2,3,4,5,4,3, mens de små dråpene er 1,2,3,4,3. Se på bildene så skjønner du hva jeg mener. Festet så 5 rader med gulltråd, festet med dråper (litt ulikt antall dråper per snor), bortover nederste listen på baksiden med en stiftepistol.





Steg 7:
Festet ståltråden i festeanordningen. Så er det bare å henge det opp og drømme under skyene:)




LYKKE TIL!



Kommentarer

Populære innlegg