DIY OPPSLAGSTAVLE

Når vi pusset opp kjøkkenet så fikk jeg lyst på en oppslagstavle, men som vanlig finner jeg ikke det jeg ser for meg i hodet. Da får man lage.

Tok derfor en 6mm MDF plate, 50cm x 160cm og festet restelister bakpå som en ramme for at den kom litt ut fra veggen. Disse festet jeg med små skruer. Deretter sparklet jeg over hullene og malte 3 strøk med Dempet sort fra Lady. Samme farge som på veggen. Man kan også bruke magnet og tavle maling, men jeg ønsket samme nyanse som på veggen den skulle henge. Istedenfor magneteter ønsket jeg et ryddigere uttrykk så jeg kjøpte sorte klyper på Lagerhaus som ble festet med små skruer. Post og blyantboksene er lagd av bokser kjøpt hos Panduro. Skjærte bare ut den ene langsiden, Malte med Dempet sort og festet en møbelvinkel med Tec7 inni for feste til tavlen. Monterte så opp på veggen med to skruer igjennom to av klypene i første raden.  Klokken sin ramme malte jeg også i veggfargen. Den hadde ært i sølvgrå plast tidligere.







Kommentarer

Populære innlegg